szkolenia
Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
Co zyskujesz?
- Korzyści dla firm i dla pracowników
- Poprawa efektywności pracy menedżerów związana z podjęciem przez nich działań na rzecz utrzymania równowagi psychicznej
- Zmniejszenie rotacji na stanowiskach menedżerskich związanej z wypaleniem zawodowym
- Wzrost efektywności w wykorzystaniu doświadczenia menedżerów w firmie
- Wzrost wiedzy na temat syndromu wypalenia zawodowego
- Wzrost wiedzy na temat poziomu zagrożenia tym syndromem
- Wzrost umiejętności zapobiegania wypaleniu
- Podjęcie aktywnych działań na rzecz ochrony przed wypaleniem
Program szkolenia
- Jeden dzień szkolenia
- Otwarcie szkolenia: Przedstawienie uczestników i trenera, dyskusja o oczekiwaniach, kontrakt grupowy
- Informacje o syndromie wypalenia zawodowego: Czym jest, czym nie jest wypalenie zawodowe – mini wykład interaktywny; Case study: diagnozowanie i odróżnianie wypalenia zawodowego od innych zjawisk, zarówno na poziomie organizacyjnym jak
- i osobistym.
- Diagnoza poziomu zagrożenia wypaleniem zawodowym: „Ja” na początku kariery zawodowej: oczekiwania do świata i ludzi – analiza retrospektywna jednego z głównych czynników prowadzących do wypalenia zawodowego.; Droga zawodowa: podsumowanie dotychczasowych osiągnięć i trudnych momentów: budowanie wglądu we własną sytuację zawodową: określanie wydarzeń mogących prowadzić do wypalenia zawodowego – mini wykład interaktywny; Co mnie motywuje i co demotywuje: analiza własnych preferencji w pracy; Mapa zagrożeń i czynników chroniących dostępnych w aktualnym miejscu pracy – praca grupowa; Czy jestem wypalony(a)? – ćwiczenie w parach – diagnoza poziomu zagrożenia wypaleniem
- Zindywidualizowane narzędzia zapobiegania wypaleniu zawodowemu Poszukiwanie nowych sposobów radzenia sobie ze starymi kłopotami: praca indywidualna; Narzędzia ochrony przed wypaleniem zawodowym: superwizja, coaching, grupy Balinta – mini wykład interaktywny; Plan ochronny: ćwiczenie grupowe: budowanie planów działań zapobiegających syndromowi wypalenia zawodowego
- Podsumowanie dnia Runda komunikacyjna: podsumowanie dnia przez uczestników i trenera
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA
TEORIA
mini wykłady poparte przykładami praktycznymi
Szkolenie prowadzi:
