szkolenia
Wstępna rekrutacja z użyciem komunikacji partnerskiej
Co zyskujesz?
- Korzyści dla firm i dla pracowników
- Zmniejszenie ilości błędów komunikacyjnych popełnianych przez rekruterów w rozmowie telefonicznej.
- Zbieranie pełniejszych informacji o rekrutowanych dzięki budowaniu partnerskiego kontaktu z rekrutowanym
- Budowanie pozytywnego obrazu klienta w oczach rekrutowanych
- Wzrost skuteczności procesu rekrutacyjnego poprzez lepsze zrozumienie potrzeb rekrutowanych i dostosowanie do nich strategii negocjacyjnych
- Wzrost umiejętności komunikowania się przez telefon bez popełniania błędów interpretacyjnych
- Wzrost skuteczności w budowaniu partnerskiej relacji z rekrutowanymi
- Wzrost umiejętności komunikowania się bez naruszania granic osobistych
- Wzrost umiejętności posługiwania się językiem profesjonalnym
- Wzrost wiedzy o potrzebach tzw. „trudnych klientów”
- Wzrost umiejętności dopasowywania strategii negocjacyjnej do potrzeb trudnych klientów
- Wzrost umiejętności „poruszania się” między potrzebami klienta a rekrutowanego – skutecznego budowania sojuszy na rzecz zatrudniania w firmie klienta
Program szkolenia
- Dwa dni szkolenia
- Otwarcie szkolenia: Przedstawienie uczestników i trenera, dyskusja o oczekiwaniach, kontrakt grupowy
- Zalety komunikacji partnerskiej: Na czym polega komunikacja partnerska z perspektywy analizy transakcyjnej: dyskusja moderowana
- Cechy komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem rozmowy telefonicznej: Estrada komunikacyjna: cechy komunikacji werbalnej i niewerbalnej: ćwiczenie demonstracyjne; Techniki komunikacji: informacja zwrotna, parafraza, klaryfikacja: ćwiczenia komunikacyjne; Co zamiast widoku twarzą w twarz – dyskusja moderowana
- Negocjacje z rekrutowanym z perspektywy relacji partnerskich Zachowania agresywne, asertywne i uległe – ćwiczenie komunikacyjne; Brudna dwunastka Gordona – jak nie zrażać do siebie rekrutowanych i powiedzieć im co od nich chcemy – dyskusja moderowana; Skuteczna rekrutacja – ćwiczenie symulacyjne
- Podsumowanie dnia: Runda komunikacyjna: podsumowanie dnia przez uczestników i trenera
- Otwarcie II dnia: Ćwiczenia encounterowe pobudzające do działania
- Zróżnicowane potrzeby rekrutowanych i reagowanie na nie rekruterów: Ćwiczenia twórcze: chińska encyklopedia, łańcuch analogii ; Opracowanie profili „trudnych klientów” za pomocą metody Circept – koło analogii; Analiza potrzeb poszczególnych profili w zakresie kontaktu; Komunikacja z trudnymi klientami: ćwiczenie komunikacyjne z zakresu obsługi klienta
- Język używany podczas rozmów z rekrutowanymi: Jak budować pozytywny obraz klienta w oczach rekrutowanych: dyskusja moderowana; Język profesjonalny w rozmowach telefonicznych – jakich słów raczej nie używać? Ćwiczenie grupowe.
- Podsumowanie szkolenia Runda komunikacyjna podsumowująca szkolenie i jego ewaluacja
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA
TEORIA
mini wykłady poparte przykładami praktycznymi
Szkolenie prowadzi:
