szkolenia

Rozwiązywanie konfliktów w zespole

Dla kogo?

Co zyskujesz?

  • Dzięki szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
    • Zwiększyć wydajność pracy swojego zespołu poprzez umiejętne rozwiązanie konfliktu
    • Określić, w jakim obszarze rozgrywa się konflikt
    • Nazwać swoje własne potrzeby w związku z konfliktem
    • Wybrać jedną z dróg rozwiązywania konfliktów adekwatną do sytuacji: negocjacje, mediacje, arbitraż
    • Skutecznie odpowiadać na manipulacyjne chwyty ze strony partnera w negocjacjach
    • Zbudować klimat rozmowy wspierający proces negocjacyjny
    • Przeprowadzić skuteczny proces mediacyjny: przygotowanie mediacji, zawieranie kontraktu, osłanianie dialogu, zamykanie mediacji
    • Wykorzystać twórczy potencjał konfliktu: wypracować dzięki niemu nowe rozwiązania w pracy, minimalizując straty dla poziomu pracy zespołowej
    • Zbudować klimat zaufania w zespole po konstruktywnych mediacjach lub negocjacjach
    • Przeprowadzić arbitraż – rozstrzygnąć „kto ma rację w tym sporze” minimalizując niezadowolenie z arbitrażu

Program szkolenia

  • Dwa dni szkolenia
  • Czym jest, czy nie jest konflikt – mini wykład interaktywny: specyfika konfliktu ze względu na charakter relacji i ich skośność, odróżnianie konfliktu od zjawisk interpersonalnych związanych z odczuwaniem nieprzyjemnych emocji: wyrażanie złości, mobbing
  • Koło konfliktu – obszary, których konflikt dotyczy: wartości, struktura, relacje, potrzeby, dane
  • Wszystkie możliwe rozwiązania konfliktu: na czym tak naprawdę polega rozwiązanie konfliktu: przewaga, wycofanie się, kompromis, win – win.
  • Budowanie partnerskich pozycji negocjacyjnych – rola komunikacji niewerbalnej: ćwiczenie oparte o pracę z ciałem.
  • Negocjacje z pozycji partnerskich: symulacja prowadzenia negocjacji opartych o wyrażanie potrzeb
  • Negocjacyjny ring bokserski – ćwiczenie negocjacyjne
  • Podsumowanie dnia szkoleniowego
  • Czym są skuteczne mediacje? Specyfika procesu i roli mediatora – mini wykład interaktywny
  • Prowadzenie skutecznych mediacji – ćwiczenie
  • Przygotowanie do procesu mediacji
  • Kontraktowanie przebiegu mediacji
  • Budowanie roli mediatora
  • Zabiegi mediacyjne ułatwiające stroną zbudowanie wspólnego języka i porozumienie
  • Na czym polega sukces w mediacjach – czy mogą się odbyć skuteczne mediacje w których strony się nie porozumieją: dyskusja moderowana
  • Arbiter – czyli kto? Budowanie roli arbitra: na czym polega, jakie są jej zalety i ograniczenia.
  • Symulacja skutecznego arbitrażu – ćwiczenie Szkolenie poprzedzone będzie indywidualną analizą potrzeb poszczególnych uczestników.

Metody szkolenia

80%

PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje

20%

TEORIA
mini wykłady poparte przykładami praktycznymi

Miejsce szkoleń / Kraków, aleja Zygmunta Krasińskiego 10/4

Co nas wyróżnia

małe grupy szkoleniowe
6-8 osób

indywidualne podejście do każdego uczestnika

bezpośredni kontakt
z prowadzącym

komfortowa atmosfera

dostosowanie programu do oczekiwań uczestników

Oferta szkoleń

Zamów szkolenie dla siebie lub firmy

Zadzwoń do nas

Tomasz Wojciechowski

Zapisz się na newsletter Perspektyw!

Otrzymasz informacje o promocjach, najnowszych wpisach na blogu i bieżących wydarzeniach.

Zostaw nam wiadomość
skontaktujemy się w ciągu 24 godzin!

* - pola wymagane

Najbliższe szkolenia