szkolenia
Rozwiązywanie konfliktów w zespole
Dla kogo?
Co zyskujesz?
- Dzięki szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
- Zwiększyć wydajność pracy swojego zespołu poprzez umiejętne rozwiązanie konfliktu
- Określić, w jakim obszarze rozgrywa się konflikt
- Nazwać swoje własne potrzeby w związku z konfliktem
- Wybrać jedną z dróg rozwiązywania konfliktów adekwatną do sytuacji: negocjacje, mediacje, arbitraż
- Skutecznie odpowiadać na manipulacyjne chwyty ze strony partnera w negocjacjach
- Zbudować klimat rozmowy wspierający proces negocjacyjny
- Przeprowadzić skuteczny proces mediacyjny: przygotowanie mediacji, zawieranie kontraktu, osłanianie dialogu, zamykanie mediacji
- Wykorzystać twórczy potencjał konfliktu: wypracować dzięki niemu nowe rozwiązania w pracy, minimalizując straty dla poziomu pracy zespołowej
- Zbudować klimat zaufania w zespole po konstruktywnych mediacjach lub negocjacjach
- Przeprowadzić arbitraż – rozstrzygnąć „kto ma rację w tym sporze” minimalizując niezadowolenie z arbitrażu
Program szkolenia
- Dwa dni szkolenia
- Czym jest, czy nie jest konflikt – mini wykład interaktywny: specyfika konfliktu ze względu na charakter relacji i ich skośność, odróżnianie konfliktu od zjawisk interpersonalnych związanych z odczuwaniem nieprzyjemnych emocji: wyrażanie złości, mobbing
- Koło konfliktu – obszary, których konflikt dotyczy: wartości, struktura, relacje, potrzeby, dane
- Wszystkie możliwe rozwiązania konfliktu: na czym tak naprawdę polega rozwiązanie konfliktu: przewaga, wycofanie się, kompromis, win – win.
- Budowanie partnerskich pozycji negocjacyjnych – rola komunikacji niewerbalnej: ćwiczenie oparte o pracę z ciałem.
- Negocjacje z pozycji partnerskich: symulacja prowadzenia negocjacji opartych o wyrażanie potrzeb
- Negocjacyjny ring bokserski – ćwiczenie negocjacyjne
- Podsumowanie dnia szkoleniowego
- Czym są skuteczne mediacje? Specyfika procesu i roli mediatora – mini wykład interaktywny
- Prowadzenie skutecznych mediacji – ćwiczenie
- Przygotowanie do procesu mediacji
- Kontraktowanie przebiegu mediacji
- Budowanie roli mediatora
- Zabiegi mediacyjne ułatwiające stroną zbudowanie wspólnego języka i porozumienie
- Na czym polega sukces w mediacjach – czy mogą się odbyć skuteczne mediacje w których strony się nie porozumieją: dyskusja moderowana
- Arbiter – czyli kto? Budowanie roli arbitra: na czym polega, jakie są jej zalety i ograniczenia.
- Symulacja skutecznego arbitrażu – ćwiczenie Szkolenie poprzedzone będzie indywidualną analizą potrzeb poszczególnych uczestników.
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA