szkolenia
Profesjonalna obsługa trudnego klienta
Dla kogo?
- Osoby pracujące bezpośrednio z klientem
- Kierownicy działów obsługi klienta
Co zyskujesz?
- Twoi klienci będą bardziej zadowoleni z poziomu obsługi
- Zmniejszy się ilość nieporozumień z klientami
- Unikniesz eskalacji napięć związanych z tzw. drobnymi sprawami
- Dowiesz się, jak postępować w sytuacjach kryzysowych powstałych z winy firmy
- Poznasz specyficzne potrzeby trudnego klienta
- Rozwiniesz umiejętność słuchania trudnego klienta
- Nauczysz się odmawiać klientowi bez przekraczania jego granic
- Wzrośnie Twoja pewność siebie w pracy z trudnym klientem
- Będziesz się mniej stresować obsługując trudnego klienta
Program szkolenia
- Dzień I
- Otwarcie szkolenia: Przedstawienie uczestników i trenera, dyskusja o oczekiwaniach, kontrakt grupowy
- Dobre zrozumienie klienta - unikanie nieporozumień: Cechy komunikacji werbalnej i pozawerbalnej – wykład moderowany;
- Estrada komunikacyjna: ćwiczenie demonstracyjne – przykłady pozytywnego kontaktu i błędy komunikacyjne;
- Techniki komunikacji: informacja zwrotna;
- Techniki komunikacji: parafraza;
- Techniki komunikacji: klaryfikacja
- Komunikacja z trudnym klientem bez przekraczania granic osobistych: Zachowania agresywne, asertywne i uległe – ćwiczenie komunikacyjne;
- Brudna dwunastka Gordona – mechanizmy wywierania wpływu – dyskusja moderowana;
- Studnia asertywności – asertywne nawyki komunikacyjne: ćwiczenie dramowe;
- Adresowane scenki asertywne – praca uczestników nad własnymi obszarami rozwojowymi w zakresie asertywności wobec trudnego klienta
- Podsumowanie dnia: Runda komunikacyjna: podsumowanie dnia przez uczestników i trenera
- Dzień II
- Otwarcie dnia: Ćwiczenia encounterowe pobudzające do działania
- Budowanie profili trudnego klienta: Twórcze analogie – wprowadzenie do metody Circept;
- Budowanie 4 zróżnicowanych profili trudnego klienta materiału;
- Określanie specyficznych potrzeb klientów stojących za trudnymi dla pracowników zachowaniami;
- Symulacja kontaktu z trudnym klientem – analiza słabych i mocnych stron w kontakcie
- Obsługa klienta w sytuacji kryzysowej: Procedura Czerwonego Dywanu – jak zachowywać się gdy powstaje sytuacja kryzysowa z naszej winy – wykład moderowany;
- Case Study: kryzys w firmie – praktyczne zastosowanie Procedury Czerwonego Dywanu.
- Podsumowanie szkolenia: Praca dramowa nad określeniem zasobów osobistych ułatwiających kontakt z trudnym klientem
- Podsumowanie szkolenia: Runda komunikacyjna podsumowująca szkolenie i jego ewaluacja
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA