szkolenia
Podnoszenie jakości obsługi klienta
Dla kogo?
- Szkolenie skierowane jest do osób, które pracują z ludźmi, mają pośredni lub bezpośredni kontakt z klientem. Szczególnie przydatne dla osób, które chciałyby poprawić jakość komunikacji i budowania relacji z klientem, własną lub swojego zespołu.
Co zyskujesz?
- Zwiększysz swoją efektywność pracy z klientem, będziesz potrafił budować profesjonalny kontakt, oparty na zaufaniu. Nauczysz się w asertywny sposób reagować na wymagające sytuacje, z różnego rodzaju klientami.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do tematu komunikacji.
- Podstawowe umiejętności komunikacyjne – aktywne słuchania, parafrazowanie, klaryfikacja, zadawanie pytań, porozumiewanie się za pomocą języka zrozumiałego i profesjonalnego.
- Budowanie partnerskiej relacji Dorosły – Dorosły, opartej na asertywności i wyrażaniu potrzeb.
- Komunikacja asertywnych. Odpowiadanie asertywnością na manipulację.
- Komunikacja bez naruszania granic drugiej osoby ani własnych.
- Świadome unikanie reakcji agresywnych i przemocowych w kontakcie z klientem i współpracownikiem.
- Ćwiczenia dramowe - asertywne reagowanie, wyrażanie próśb i budowanie zdrowych granic w kontakcie z klientem.
- Empatia w kontakcie z klientem, umiejętność zrozumienia i odpowiedniego reagowania na emocje drugiej osoby.
- Własny styl komunikacji. Refleksja nad własnym sposobem komunikowania się w pracy.
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA
TEORIA
mini wykłady poparte przykładami praktycznymi
Szkolenie prowadzi:
