szkolenia
Narzędzia aktywizacji grupy dla trenerów wewnętrznych
Dla kogo?
- Szkolenie skierowane jest do początkujących i średnio zaawansowanych w pracy trenerskiej, interesujące również dla trenerów freelancerów.
Co zyskujesz?
- Wzrośnie skuteczność prowadzonych przez Ciebie szkoleń, będziesz potrafił dostosować program do indywidualnych potrzeb, wzrośnie Twoja umiejętność budowania kontaktu z grupą, zwiększy się Twoja umiejętność zarządzania stresem podczas szkolenia.
Program szkolenia
- Dwa dni szkolenia:
- Otwarcie szkolenia: Przedstawienie uczestników i trenera, dyskusja o oczekiwaniach, kontrakt grupowy
- Dobre zrozumienie między trenerem a uczestnikiem szkolenia: budowanie klimatu sprzyjającemu szkoleniu - Cechy i rola komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w pracy trenera – wykład moderowany
- Estrada komunikacyjna: ćwiczenie demonstracyjne – przykłady pozytywnego kontaktu i błędy komunikacyjne
- Techniki komunikacji trenera z uczestnikiem szkolenia: informacja zwrotna odnośnie sposobu wykonania zadania
- Techniki komunikacji trenera z uczestnikiem szkolenia: parafraza wypowiedzi uczestnika – pomaganie uczestnikowi w lepszym zrozumieniu samego siebie
- Techniki komunikacji trenera z uczestnikiem szkolenia: klaryfikacja – nazywanie kłopotu uczestnika
- Nawiązywanie kontaktu z uczestnikiem szkolenia: Faza orientacji – pierwsze chwile kontaktu: czemu na początku szkolenia uczestnik uczy się mniej – dyskusja moderowana
- Sposoby nawiązywania kontaktu z uczestnikiem szkolenia optymalizujące jego poziom stresu związanego ze szkoleniem – ćwiczenie grupowe
- Zawieranie kontraktu rozwojowego z uczestnikiem – jak i na co się z nim umawiać, by uczył się jak najefektywniej – mini wykład moderowany
- Symulacja zawiązywania kontraktu edukacyjnego z uczestnikiem – ćwiczenie grupowe
- Podsumowanie dnia Runda komunikacyjna: podsumowanie dnia przez uczestników i trenera
- Otwarcie II dnia szkolenia: Ćwiczenia encounterowe pobudzające do działania
- Najefektywniejszy proces uczenia się Cykl Kolba – jak się uczymy nowych rzeczy – równoważenie ćwiczeń, teorii i działań w czasie szkolenia tak, by uczestnicy najwięcej z nich korzystali – mini wykład interaktywny
- Projektowanie szkolenia zgodnie z metodą Etiudy– ćwiczenie praktyczne
- Rola trenera w szkoleniu Kiedy jesteśmy nauczycielami, kiedy mentorami, a kiedy partnerami w rozwoju – specyfika ról trenerskich oraz porady odnośnie sytuacji, w jakich się ich używa – dyskusja moderowana
- Indywidualny styl pracy trenera – jak różnymi drogami osiągać te same cele: praca indywidualna uczestników.
- Techniki pracy trenera – co poza wykładem, opowieścią o sobie i obserwowaniem uczestnika szkolenia w działaniu może robić trener? Omówienie wybranych technik pracy trenerskich metodą Studiecirklar (Krąg Nauki): karty pracy indywidualnej, symulacje, zadania wdrożeniowe – omówienie wybranych technik.
- Osobiste preferencje w wyborze technik pracy trenerskiej grupowej: praca indywidualna
- Podsumowanie szkolenia Runda komunikacyjna podsumowująca szkolenie i jego ewaluacja
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA