szkolenia
Lidership, lider: coach - prowadzenie zespołu
Co zyskujesz?
- Korzyści dla firm i dla pracowników
- Wzrost identyfikacji pracowników prowadzonych według reguł Coachingowego Stylu Zarządzania z firmą
- Wzrost odpowiedzialności pracowników za losy firmy
- Wzrost efektywności pracowników
- Utrzymanie najbardziej wartościowych pracowników w firmie poprzez stworzenie im przestrzeni do rozwoju osobistego i zawodowego
- Wzrost poczucia wspólnoty w firmie :
- Wzrost wiedzy na temat zasad Coachingowego Stylu Zarządzania
- Wzrost wiedzy na temat czynników relacyjnych motywujących do rozwoju
- Wzrost umiejętności rozumienia podwładnego
- Wzrost umiejętności stosowania technik coachingowych opartych o pytania w zarządzaniu
- Wzrost świadomości własnego, niepowtarzalnego stylu komunikowania z podwładnymi
- Wzrost wiedzy na temat własnych obszarów rozwojowych uczestników
Program szkolenia
- Dwa dni szkolenia
- Otwarcie szkolenia : Przedstawienie uczestników i trenera, dyskusja o oczekiwaniach, kontrakt grupowy
- Wyzwania wobec współczesnego managera: „Efektywnie i więcej w tym samym czasie”: dlaczego nie zdążymy skontrolować wszystkich swoich pracowników? – wykład wprowadzający
- Zalety Coachingowego Stylu Zarządzania: Na czym polega Coachingowy Styl Zarządzania: dyskusja moderowana
- Cechy dobrego inspiratora: Najbardziej inspirujące osoby, które spotkałem w życiu: ćwiczenie grupowe; Co możesz mieć z inspiratora – ćwiczenie grupowe oparte o „pierwsze wrażenie”: określanie potencjału liderskiego uczestników
- Podstawy komunikacji z pracownikiem opartej o dialog Estrada komunikacyjna: cechy komunikacji werbalnej i niewerbalnej: ćwiczenie demonstracyjne; Techniki komunikacji: informacja zwrotna, parafraza, klaryfikacja: ćwiczenia komunikacyjne; Co pomaga ludziom lepiej się zrozumieć? – dyskusja moderowana
- Motywowanie do samodzielności i odpowiedzialności pracowników; Najbardziej „niecoachingowa” rozmowa motywacyjna – ćwiczenie komunikacyjne oparte o uczenie paradoksalne; Kiedy ludzie są zmotywowani? Dyskusja moderowana?; Co to znaczy samodzielny pracownik w naszej firmie: ćwiczenie grupowe
- Podsumowanie dnia Runda komunikacyjna: podsumowanie dnia przez uczestników i trenera
- Otwarcie II dnia: Ćwiczenia encounterowe pobudzające do działania
- Ćwiczenie coachingowej komunikacji z podwładnym: Podstawowe techniki pracy coacha: umiejętne posługiwanie się pytaniami – wykład interaktywny; Cele rozmów coachingowych w pracy managera: wzrost wydajności pracownika, lepsze wykorzystanie jego potencjału, świadome przyjmowanie przez niego odpowiedzialności za rezultaty; Symulacje rozmów coachingowych z pracownikami; Podsumowanie komunikacji coachingowej z pracownikami.
- Określanie potencjału managera w Coachingowym Stylu Zarządzania Moja osobista wiarygodność – jakie moje cechy i kompetencje pozwalają na budowanie autentycznego kontaktu ze współpracownikami: praca w parach; Mój styl kierowania opartego o coaching: sesja informacji zwrotnych między uczestnikami; Obszary rozwojowe uczestników: co jeszcze muszę rozwinąć, by w pełni wykorzystywać swój potencjał w CSZ?: praca indywidualna
- Wady i zalety CSZ: Kiedy sięgać po CSZ, kiedy po inne metody: dyskusja moderowana
- Podsumowanie szkolenia: Runda komunikacyjna podsumowująca szkolenie i jego ewaluacja
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA
TEORIA
mini wykłady poparte przykładami praktycznymi
Szkolenie prowadzi:
