szkolenia
Komunikacja i zarządzenie zespołem
Dla kogo?
- Szkolenie dedykowane jest dla kadry zarządzającej wszystkich szczebli. Szczególnie polecamy osobom, które rozpoczynają pracę związaną z zarządzaniem, jak i tym, którzy chcą zwiększyć swoje kompetencje w komunikacji ze swoim zespołem.
Co zyskujesz?
- Będziesz skuteczniejszy we wpływaniu na swoich podwładnych.
- Rozwiniesz swoje zdolności do motywowania pracowników
- Będziesz lepiej rozumieć potrzeby pracowników, a oni jednoznacznie wiedzieć czego od nich oczekujesz.
- Dowiesz się, jakie zadania realizować samemu, a jakie zlecać innym.
- Będziesz bardziej świadomy własnego stylu zarządzania, poznasz swoje naturalne tendencje do wchodzenia w określone role grupowe.
- Dzięki temu otrzymasz wskazówki – jak dobierać swoich współpracowników, by Wasz zespół był jak najefektywniejszy
Program szkolenia
- Dzień I:
- Przedstawienie uczestników i trenera, dyskusja o oczekiwaniach, kontrakt grupowy
- Postawy wobec współpracy zespołowej: Razem czy osobno – synergia w grupie: dyskusja uczestników moderowana przez prowadzącego.
- Estrada komunikacyjna: cechy komunikacji werbalnej i niewerbalnej: najlepsza i najgorsza pod względem budowania kontaktu rozmowa. Ćwiczenie polegające na obserwacji i grupowej analizie przebiegu komunikacji – rozebraniu na czynniki pierwsze całej rozmowy.
- Techniki komunikacji: informacja zwrotna, parafraza, klaryfikacja. Ćwiczenia komunikacyjne w parach – uczenie się „na żywo” technik komunikacyjnych ułatwiających rozumienie rozmówcy
- Udzielanie konstruktywnych informacji zwrotnych: symulacja rozmowy, w której przekazujemy komuś to, jak widzimy jego pracę (na podstawie przygotowanych scenek)
- Skuteczna konstruktywna krytyka – ćwiczenia komunikacyjne: krytykowanie działań podwładnego w sposób zachęcający go do dalszej pracy (elementy psychologii kreatywności).
- Skuteczne delegowanie zadań: Macierz Eisenhowera – omówienie matrycy ułatwiającej segregowanie zadań na te, które mamy sami wykonać i te, które zlecić podwładnym.
- Zadania na jutro: indywidualny przegląd własnych zadań i podział ich według matrycy Eisenhowera
- Trudności w delegowaniu: skąd biorą się kłopoty w racjonalnym zlecaniu innym swoich zadań: dyskusja grupowa moderowana przez prowadzącego
- Podsumowanie dnia: Runda komunikacyjna: podsumowanie dnia przez uczestników i trenera
- Dzień II
- Ćwiczenia encounterowe pobudzające do działania
- Fazy rozwoju procesu grupowego: dyskusja moderowana. Praca w grupach na temat naturalnych faz rozwoju każdej grupy
- Pożądane zachowania liderów w różnych fazach rozwoju zawodowego: ćwiczenie grupowe – mini wykład na temat zachowań lidera w różnych etapach życia grupy budujących efektywność zespołu.
- Cele indywidualne i cele grupowe: symulacja działania grupy zarejestrowana na kamerze, obserwacja funkcji zachowań członków grupy nastawionych na indywidualne i grupowe cele.
- Jaką rolę w grupie naturalnie pełnisz? Analiza metajęzyka grupowego metodą Z. Kuśnierza: określanie ról w grupie poszczególnych jej członków.
- Jacy pracownicy wzmocnią Twój zespół? Grupowe doradztwo: jaki profil potencjalnych współpracowników będzie wzmacniał Twoje zespół zarządzany przez Ciebie?
- Dalsze etapy rozwoju – ćwiczenie indywidualne: planowanie dalszego własnego rozwoju ze wsparciem trenera i grupy
- Podsumowanie szkolenia: Runda komunikacyjna - podsumowanie dnia oraz ewaluacja szkolenia
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA
TEORIA
mini wykłady poparte przykładami praktycznymi
Szkolenie prowadzi:
