szkolenia
Komunikacja i umiejętność pracy w zespole
Co zyskujesz?
- Dzięki szkoleniu uczestnicy będą potrafić:
- Komunikować się z członkami zespołu w sposób poprawiający jego funkcjonowanie
- Określić, na jakim etapie procesu grupowego znajduje się grupa, w której właśnie działają
- Określić, w jaki sposób ten proces wpływa na realizowane przez nich zadania, relacje w zespole, jego skuteczność, konflikty i komunikację.
- Zmienić swoje funkcjonowanie w zespole, tak by było wydajniejsze
- Wpłynąć na sposób funkcjonowania w zespole tak, by zwiększać zjawisko dodatniej synergii w pracy zespołu.
- Zwiększyć swój wkład w pracę zespołową w obszarze, w którym jest to najbardziej potrzebne: koncentrując się na realizacji zadań lub na poprawie relacji w zespole
- Udzielić i przyjąć rzeczową informację zwrotną na temat realizacji zadań i funkcjonowania w zespole
- Udzielić i przyjąć konstruktywną krytykę i oddzielić jej obszar od osobistego funkcjonowania.
Program szkolenia
- Dwa dni szkolenia
- Część integracyjna: przedstawienie uczestników i trenerów, dyskusja o oczekiwaniach, kontrakt grupowy.
- Etapy procesu grupowego: faza orientacji, wstępnej spójności, konfliktu i współpracy: cechy, rozpoznawanie, przebieg komunikacji w grupie – ćwiczenie grupowe
- Reguły ułatwiające komunikację w zespole
- Grupa w pracy: nagranie na wideo grupy realizującej projekt
- Cechy komunikacji ułatwiającej i utrudniającej współpracę – omówienie ćwiczenia
- Podsumowanie dnia szkoleniowego.
- Encounter – ćwiczenia rozgrzewkowe.
- Analiza zgromadzonego materiału filmowego – praca nad metaforami określającymi zachowania poszczególnych członków grupy
- Przygotowanie wykresu rozkładu ról grupowych analizowanej grupy
- Omówienie poszczególnych wymiarów funkcjonowania grupy: dominacji – podporządkowania, przyjazności – wrogości, widoczności – ukrycia: dyskusja moderowana
- Udzielanie informacji zwrotnych – praca grupowa Zasady udzielania konstruktywnej krytyki – elementy psychologii kreatywności
- Czego nie mówić w pracy grupowej?
- Podsumowanie szkolenia i ewaluacja
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA