szkolenia
Budowanie partnerskich relacji handlowych
Co zyskujesz?
- Korzyści dla firm i dla pracowników
- Wzrost zaufania ze strony klientów
- Stworzenie stabilniejszych relacji handlowych z klientami
- Wzrost skuteczności przejmowania klientów konkurencji
- Lepsze dopasowywanie się do potrzeb klientów
- Większe wykorzystanie potencjału i doświadczenia sprzedawców
- Wzrost częstości podejmowania aktywnych działań sprzedawców zachęcających do skorzystania z oferty
- Wzrost wiedzy na temat zasad budowania partnerskich relacji z klientami
- Wzrost umiejętności budowania zaufania klientów
- Wzrost umiejętności prowadzenia rozmowy handlowej w jej poszczególnych etapach: otwarcia, prezentacji oferty, zamykania transakcji
- Wzrost umiejętności prowadzenia skutecznej rozmowy z klientem konkurencji
- Wzrost wydajności działań handlowych
Program szkolenia
- Jeden dzień szkolenia
- Otwarcie dnia: Ćwiczenia encounterowe pobudzające do działania i integrujące grupę.
- Sprzedaż partnerska: cechy skutecznego kontaktu: Dyskusja moderowana: SDW (słuchanie, dorosły, wyczucie granic): poznanie zasad aktywnego słuchania na poziomie werbalnym i pozawerbalnym; wprowadzenie elementów koncepcji analizy transakcyjnej, z naciskiem na „dorosłego” – stan ego umożliwiający budowanie partnerskiej relacji oraz granic z treningu asertywności
- Ćwiczenie partnerskiego kontaktu z klientem: Estrada komunikacyjna: cechy komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Ćwiczenie demonstracyjne; Wysłuchany klient – zadowolony klient: jak słuchać w sprzedaży? (ćwiczenia komunikacyjne). Ćwiczenia komunikacyjne; Pytania, których nie należy zadawać: pytania zamknięte, oceniające i inne ucinające kontakt. Ćwiczenia komunikacyjne
- Budowanie relacji z klientem w różnych etapach sprzedaży: Symulacje różnych etapów negocjacji z klientem z perspektywy relacji partnerskich: od wysłania oferty po działania posprzedażowe: dedykowane scenki dla każdego uczestnika; Moje mocne strony w budowaniu relacji – praca w dwójkach; Obszary rozwoje: ćwiczenie dramowe
- Podsumowanie szkolenia: Runda komunikacyjna podsumowująca szkolenie i jego ewaluacja
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA
TEORIA
mini wykłady poparte przykładami praktycznymi
Szkolenie prowadzi:
