Konflikt we współpracy – jak się dogadać?
Współpracując z innymi ludźmi natrafiamy na sytuacje, kiedy czujemy się bezsilni. Frustrujemy się i uczestniczymy w konflikcie. Nasze działania, choć mamy dobre intencje, jeszcze bardziej eskalują napięcie. Jak wyjść z takiej sytuacji? Jak radzić sobie ze współpracą w sytuacji, kiedy wydaje się, że za nic w świecie nie jesteśmy w stanie się dogadać? Spróbujmy zmienić swój sposób rozmowy i postrzegania sytuacji. Oto 4 kroki, które mogą okazać się bardzo pomocne.
Jak się nie dać manipulatorom w zespole – odcinek 1
T.Gordon opisał 12 barier komunikacyjnych, które używane są do wywierania wpływu na innych. Zdobywania przewagi tam, gdzie relacje powinny być partnerskie.
Te 12 barier nazywane jest „Brudną dwunastką”. Stanowi ona credo różnej maści manipulatorów, nawet jeśli nie czytali oni Gordona. Brudna dwunastka służy do zbudowania skośnej relacji, w której ktoś ma przewagę nad kimś innym. Osoba stosująca komunikaty z tej niezbyt chlubnej listy, świadomie bądź nieświadomie oczekuje podporządkowania i ul
6 powodów, dlaczego boimy się być asertywni
Wiemy, że pewnie powinniśmy być bardziej asertywni...Tak teoretycznie wiemy. Bo w praktyce czasem wcale nie mamy do tego motywacji. Boimy się, że nasze asertywne zachowanie może ściągnąć na nas tylko kłopoty. Trzymamy się więc utartych sposobów radzenia sobie z trudnościami i...frustrujemy się, bo nic się nie zmienia. Spróbujmy przyjrzeć się powodem, dla których nie chcemy być asertywni.