Konflikt we współpracy – jak się dogadać?

Współpracując z innymi ludźmi natrafiamy na sytuacje, kiedy czujemy się bezsilni. Frustrujemy się i uczestniczymy w konflikcie. Nasze działania, choć mamy dobre intencje, jeszcze bardziej eskalują napięcie. Jak wyjść z takiej sytuacji? Jak radzić sobie ze współpracą w sytuacji, kiedy wydaje się, że za nic w świecie nie jesteśmy w stanie się dogadać? Spróbujmy zmienić swój sposób rozmowy i postrzegania sytuacji. Oto 4 kroki, które mogą okazać się bardzo pomocne. pokaż więcej

Jak się nie dać manipulatorom w zespole – odcinek 1

T.Gordon opisał 12 barier komunikacyjnych, które używane są do wywierania wpływu na innych. Zdobywania przewagi tam, gdzie relacje powinny być partnerskie. Te 12 barier nazywane jest „Brudną dwunastką”. Stanowi ona credo różnej maści manipulatorów, nawet jeśli nie czytali oni Gordona. Brudna dwunastka służy do zbudowania skośnej relacji, w której ktoś ma przewagę nad kimś innym. Osoba stosująca komunikaty z tej niezbyt chlubnej listy, świadomie bądź nieświadomie oczekuje podporządkowania i ul pokaż więcej

6 powodów, dlaczego boimy się być asertywni

Wiemy, że pewnie powinniśmy być bardziej asertywni...Tak teoretycznie wiemy. Bo w praktyce czasem wcale nie mamy do tego motywacji. Boimy się, że nasze asertywne zachowanie może ściągnąć na nas tylko kłopoty. Trzymamy się więc utartych sposobów radzenia sobie z trudnościami i...frustrujemy się, bo nic się nie zmienia. Spróbujmy przyjrzeć się powodem, dla których nie chcemy być asertywni. pokaż więcej

Komunikacja w podążaniu za procesem grupowym

Każdy nowopowstający zespół przechodzi przez tzw. proces grupowy. Stanowią go cztery fazy, różniące się od siebie m.in. stopniem spójności grupy oraz sposobem komunikacji w grupie. Aby cały proces zespół mógł przejść pomyślnie tzn. dotarł do momentu najwyższej efektywności pracy, warto zwrócić uwagę na aspekt komunikacji, która może cały proces usprawnić. pokaż więcej

Dlaczego klient bywa trudny?

To, że klienci, niezależnie od branży, rodzaju kontaktu czy tematu spotkania, bywają trudni wie każdy, kto pracuje w szeroko rozumianym sektorze usług. Nawet najlepiej przeszkolona osoba, z wysokimi umiejętnościami komunikacyjnymi oraz rozumieniem potrzeby budowania partnerskiej relacji z klientem będzie często napotykała na trudności i bariery komunikacyjne po drugiej stronie. pokaż więcej

Wewnętrzny Prokrastynator kontra wewnętrzny Racjonalista

Każdy z nas ma w sobie pierwiastek racjonalisty. Nasz wewnętrzny racjonalista dąży do uporządkowanego i spokojnego życia. Podpowiada właściwe rozwiązania w kwestii podejmowania decyzji, planowania, stawiania celów i ich realizacji. Właściwe rozwiązania, czyli takie, które będą dla nas najbardziej optymalne. pokaż więcej

Idea killers w pracy zespołowej

Tego się nie da. To nie przejdzie przez zarząd. Wróćmy do tematu w przyszłym tygodniu. Ktoś to już na pewno dawno wymyślił. Dobrze dobrze, ale ile to będzie kosztować? Znacie te teksty? Szkoda… pokaż więcej

Obsługa trudnego klienta – sprawa psychologii

Tak zwani „trudni klienci” to wyzwanie dla każdej firmy. Stanowią potencjalne zagrożenie dla PRu, wprowadzają zamieszanie w procedurach czy wpływają na wypalenie zawodowe pracowników lub wręcz straty finansowe poprzez generowanie roszczeń. Jednocześnie – sprawna obsługa osób, które jako takie kwalifikujemy, przynosi zyski: być może właśnie zdobywamy przewagę nad konkurencją, która nie poradziła sobie „z tym tematem”. Dlatego warto obsługiwać „trudnych klientów”, trzeba to jednak robić dobrze. pokaż więcej

Czym jest sprzedaż partnerska?

Wielu z nas sprzedawca (taki, który sam do nas wychodzi z ofertą) kojarzy się z namolnością, manipulacjami i wpychaniem nam rzeczy czy usług, których specjalnie nie potrzebujemy. Po odebraniu kolejnego telefonu z „atrakcyjną ofertą” można nabrać przekonania, że każdy, kto do nas dzwoni próbuje nas na coś naciągnąć. To jednak nieprawda – coraz większa część handlowców, telemarketerów działa według innych zasad i wcale nie jest dla nas groźna. pokaż więcej

Jak odstraszyć klienta, czyli najbardziej denerwujące praktyki w sprzedaży manipulacyjnej

Jest jeszcze całkiem spora (choć na szczęście coraz mniejsza) grupa handlowców usiłująca wciskać swój towar (celowo nie używam tu słowa sprzedawać). Będąc przeszkolonymi w różnych sposobach na obchodzenie sprzeciwu klientów, dosyć szybko się wypalają i nie grzeszą skutecznością. pokaż więcej

Po co menedżerowi asertywność?

Kojarzący asertywność ze sztuką odmawiania mogą spodziewać się, że osoby posiadające władzę nie potrzebują nabywać kompetencji w tej dziedzinie. W końcu – jak ktoś ma władzę – nie powinien mieć kłopotów z mówieniem „nie”. Rzeczywiście, gdy „pociąga się za sznurki” łatwiej wymawiać to trzyliterowe słowo. Asertywność jednak to dużo więcej niż samo odmawianie. pokaż więcej

Cykl życia zespołu i jego wydajność

Każdy menedżer chciałby, by jego zespół był jak najefektywniejszy. Na ogół stara się, by tak się działo – próbuje znaleźć najlepszy sposób zarządzania swoją grupą. Czynnikiem, który należy brać pod uwagę, by optymalizować swoje podejście, jest punkt w cyklu życia zespołu – stopień rozwoju relacji w grupie. Wpływa on bowiem w dużym stopniu na to, jakie zachowania menedżera będą oddziaływać pozytywnie na skuteczność jego teamu. pokaż więcej

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami, a oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin!

Zadzwoń do nas

Tomasz Wojciechowski

Zapisz się na newsletter Perspektyw!

Otrzymasz informacje o promocjach, najnowszych wpisach na blogu i bieżących wydarzeniach.

Zostaw nam wiadomość
skontaktujemy się w ciągu 24 godzin!

* - pola wymagane

Najbliższe szkolenia