szkolenia
Wprowadzanie zmian w organizacji
Co zyskujesz?
- Dzięki szkoleniu uczestnicy będą:
- Będą znali zasady myślenia systemowego – bardzo przydatnego narzędzia w myśleniu o organizacji
- Będą potrafili zdiagnozować kluczowe dla konkretnej organizacji obszary rozwojowe
- Będą potrafili rozpoznać źródła niekonstruktywnych procesów w diagnozowanej organizacji, takich jak spadek motywacji, częste konflikty etc.
- Będą potrafili zaplanować Ścieżki Rozwoju Organizacji uwzględniające systemowe myślenie o firmach.
- Będą potrafili dobrać adekwatne narzędzia służące wprowadzaniu zmian w organizacjach
- Będą potrafili zdiagnozować źródła oporu przed zmianami
- Będą potrafili prowadzić skuteczny dialog z osobami wyrażającymi opór przed zmianami
- Będą potrafili określić, które osoby w zespole są potencjalnymi lub faktycznymi sojusznikami we wprowadzaniu zmian w organizacji.
- Będą potrafili zbudować skuteczny sojusz na rzecz wprowadzania i osadzania zmian w firmie
- Poradzą sobie z obciążeniem emocjonalnym związanym z wprowadzaniem zmian
Program szkolenia
- Dwa dni szkolenia
- Systemowe myślenie jako klucz do zrozumienia procesów dziejących się w organizacji:
- Myślenie systemowe a myślenie linearne
- Charakterystyka systemów: granice, podsystemy, hierarchia, autoreferencyjność, ekwifinalność, ekwipotencjalność
- Objawy kryzysu: po czym rozpoznać, że coś jest nie tak i o czym to nam mówi: niska motywacja pracowników, konflikty, mobbing, odrzucanie „nowych”, podwójne życie, bojkotowanie zmian, nieformalni liderzy, ostre odreagowywanie pracy
- Stawianie hipotez systemowych – budowanie diagnozy odnośnie systemowych zależności w organizacji
- Czy opór przed zmianami może być naszym sojusznikiem w ich wprowadzaniu?
- Liderzy zmiany vs. Liderzy status quo – na kim opierać wprowadzanie zmian w firmie
- Narzędzia wprowadzania zmian: szkolenia, konsultacje, mentoring, superwizje, grupy robocze, mediacje, negocjacje, arbitraże: czego, kiedy i do czego używać wprowadzając zmiany?
- Tworzenie społecznego poparcia: kontraktowanie zmian.
- Kiedy negocjować, kiedy stawiać granice malkontentom – rola komunikatów wyrażających opór w procesie wprowadzania zmian.
- Różne drogi prowadzą do celu – potencjał i trudności w pracy „wprowadzacza” zmian
Metody szkolenia
80%
PRAKTYKAwarsztaty, ćwiczenia, studia przypadków, dyskusje moderowane, symulacje, odgrywanie ról, autoprezentacje
20%
TEORIA